tisdag 31 mars 2009

Sushikväll

Jag och Rickard gjorde först ett stopp uppe på Fritidscenter och spanade in utemöbeln, som ska pryda Rickards pyttebalkong. Därefter tog vi en promenad ner till Sagami för att avnjuta härlig sushi och relativt dyr också. Men, jag har sagt det förut och säger det igen, smakar det så kostar det och gott var det. Vi tog varsin liten sushi moriawase, bestående av:

4bit valfri nigiri (ebi - räkor och hamachi - en slags fisk som påminner om tonfisk, tror jag tjejen sa)
8 bit valfri maki (japansk maki och junkos maki)
samt
1bit valfri temaki (unagi temaik - ål)

Rickard hade nåt liknande fast bara en hamachi och istället en unagi. Mätt blev jag iaf, och jag fick tyvärr inte i mig allt, vilket Rickard inte var sen att åtgärda ;O). Tror han åt 18 bitar. Jag kan nog inte påstå att nån av oss är några direkta sushiexperter, men roligt hade vi iaf

4 kommentarer:

r1ll0.blogspot.com sa...

Vaddå pyttebalkong?!
Jag är imponerad att du minns vad allt hette dock.

Lindsey sa...

Rickard: Jepp, pyttebalkong är vad det är minsann... =P. Men, storleken har ju ingen betydelse, det är hur man använder den ;O).

Erika sa...

Jag förstår inte vad du pratar om där, har fiskbitarna olika namn också? ;p
Du får introducera mig för det där med sushi någon gång.

Jag var jättesträng idag. Försökte övertala praktikanten att han skulle sluta kvart i fyra varje dag istället för fyra.
Men otroligt nog gick det inte. Vem vill inte gå tidigare från jobbet om man får tillåtelse? Hehe!

Kramen

önblad sa...

Åååå va gott med sushi. Jag vill också ha....