måndag 30 mars 2009

Påbörjat boken nu

"En shopoholic säger ja" börjar lika hysteriskt roligt som föregångarna, som jag också har. Måste delge er ett par utdrag från boken, där den börjar med ett antal brev till Rebecca Bloomwood (det är hon som är shopoholicen) från hennes kontaktperson Walt Pitman på Second Union Bank. Brevena rör det gemensamma konto som Rebecca och hennes respektive Luke J Brandon, har öppnat:

"Bästa miss Bloomwood,
Jag håller med er om att relationen mellan banken och dess klienter bör präglas av vänskap och samarbete, och som svar på er fråga är min favoitfärg röd. Tyvärr måste jag dock meddela att jag inte kan ändra specificeringen av debetposterna enligt ert önskemål. PÅ den post det gäller kommer det att stå Prada - New York. Det går inte att ändra till Gasräkning".

"Bästa miss Bloomwood,
Jag tackar också för chokladasken, som jag tyvärr måste returnera till er. Jag håller med om att det kan vara svårt att hålla reda på vartenda litet inköp, och det var tråkigt att höra att det uppstått ett litet missförstånd mellan er. Dessvärre går det inte att dela upp kontotbeskedet i två delar och skicka den ena delen till mr Brandon och den andra till er och inte berätta det för honom, som ni föreslog. Alla poster måste redovisas gemensamt. Det är därför det heter gemensamt konto".

Inga kommentarer: