måndag 30 mars 2009

Drömköpet

Det har skrivits och ordats om ämnet förut, och nu kommer det upp på tapeten igen. Min laptop, en Fujitsu Siemens Amilo - skitdator rentutsagt, har totalt börjat knegla ihop. Jag har med hjälp av Stefan, kommit fram till att det är hårdvarufel.

*Den tjuter, när man går in i biosen.
*Bara vissa tangenter funkar, så jag måste ha ext. inkoppl.
*Det tar upp till 10 min för den att starta upp helt.

Bara för att nämna några fel. Nu har den slutat känna av ext. hårddisken också ... =(. Och Siba, som jag hade strul med redan vid inköpet, har tydligen skickat in felaktigt inköpsdatum till Fujitsu, vilket gör att jag inte får ut en eventuell reparation på min (vad jag trodde att jag hade) 2-åriga garanti (Köpte den maj/juni-07). Har ju tyvärr inte kvitto kvar, då en mycket pundad person slängde min org.kartong med kvitto i. utan att säga något till mig. Med andra ord blir det till att börja spara pengar och köpa en ny. Spanade in skönheten på bilden, men smakar det så kostar det. Den har en 18' skärm och ligger på runt 14.000:- hos megastore.

Inga kommentarer: