söndag 14 september 2008

Tebaks i Övik igen

En doft av härliga spritångor möttes mig när jag klev in i Rickards lägenhet på lördagmorron. Mmm, såg redan då fram emot vad kvällen hade att ge =P. En flaska Asti för det söta, en stor jumbo Masi för det lite mer stilrena åsse en jävla massa öl ... behöver jag säga mer ;O). Ok då, en Mank (vars hår hade mötts av tusen stormar) möttes av en nyduschad Rickard och en oförskämt pigg Linda på innergården. Ett gäng "Kung" fick skvalpa runt i magen på fröken Linda, och herrarna Mank och Rickard för att därefter bege oss till vattenhålet för att införskaffa ytterligare förstärkning av alkoholbaserade substanser.

Jag tog mig upp till PRO i Wiibowling, torkade obeskrivbart och illaluktande gegg utanför Rickards lgh-dörr, hade diverse samtal med Åke och försökte hålla mig till minnes hur många öl som slank ner i min grismage. Ett stopp under nattens småtimmar på The Bishop Arms och därefter medtagen Frasses hem till Rickard (Tack Fredrik). Sov otroligt gott den natten och vaknade först framåt 11:30.

Planerna för dagen var att bila ner till Övik för att Rickard i sällskap av Åke och Mank (tror jag) äntligen skulle besöka den eminenta Star Wars - utställningen. Detta slutade i Taco-middag hos Rickard på kvällen, då Åkes bil uppvisade tecken på dålig hälsa (tänt var det här - under motorhuven alltså). Jag håller verkligen tummarna nu att Rickard får komma ner på utställningen innan den slutar (30 september).

Vila en stund i soffan nu och sedan blir sängen nästa resmål ... =P. På den suddiga bilden (som alltid med mig i fyllan och som fotograf) syns Fredrik, jag och Stefan. Tack alla för en trevlig helg och på återseende ... PUSS ! ! !

Inga kommentarer: