onsdag 3 september 2008

Liten dikt

Får jag gömma några drömmar hos dig? Några naiva och vackra som andra kanske skrattar åt. Jag vill låta dom bo längst inne hos dig. Får jag dansa klumpigt? Får jag sjunga falskt för dig en solig dag när hjärtat spränger i bröstet? Får jag vara i din värme och långsamt mjukna när själen blivit lite frostbiten? Håll om mig tills jag ler igen! Får jag slösa min tid på dig? Får jag skratta, krama, sjunga, gråta och dansa av hela mitt hjärta, utan att du blir rädd? Jag vill se dig i ögonen och låta ett leende berätta att jag finns här för dig.

Passar även på att slänga in en blyertsteckning, eftersom jag e så tävlingsinriktad och såg att en viss herre gjort en mycket snygg kolteckning av Joker. Så, kan ju inte jag vara sämre ... hmm ... sämre e jag betydligt, men jag har iaf försökt ;O).

Inga kommentarer: