måndag 8 september 2008

En vän runt hörnet

Det är fantastiskt när man snubblar över personer som stannat till framför en, och i det ögonblicket kan du kasta alla speglar som finns. För, du har hittat en nästan komplett spegelbild av dig själv. Personer som är så skrämmande lik dig, att du undrar om det faktiskt var meningen att de skulle träffas eller om det bara var en slump. Jag hittade en sådan person ... och jag tror vi båda insåg igår att vi har så otroligt mycket gemensamt. Vi tänker så lika, vi är så lika och jag är otroligt glad och tacksam att jag hittade henne ... Du vet vad jag sa igår, jag finns där för dig när du än behöver ... du e en fin person ... Kram på dig "S" ... =O).

Jag vet att jag borde prata med honom om det, för jag kan inte gå omkring dag ut och dag in levandes med ovissheten. Men, jag e så förbannat feg ... var ska jag hitta styrkan och modet att kliva fram, ta steget och öppna mina känslor och berätta vad jag känner och få veta vad han känner för mig? Jag e bara rädd för att vilken väg jag än går så kommer han att gå ifrån mig ... Det skrämmer mig, för jag känner att jag har hittat tryggheten igen och tycker så otroligt mycket om honom. För varje gång vi ses blir det svårare för mig att hålla muren uppe framför mig ... Hjälp mig att förstå ... berätta vad du vill.

How long will I be waiting, To be with you again? Gonna tell you what I feel for you, In the best way that I can. I can't take a day without you here, You're the light that makes my darkness disappear. When you look me in the eyes, And tell me that you care for me. Everything's alright, When you're right here by my side. When you look me in the eyes, I catch a glimpse of heaven. I find my paradise, When you look me in the eyes.

Inga kommentarer: