söndag 16 augusti 2009

Söndagskojsa

Jag har förvisso varit ledig en hel helg och en trevlig sådan, men ärligt talat kan jag inte påstå att jag känner mig direkt utvilad för det. Började ju med en tidig lördagmorgon (igår), som startade 07:00, efter 4 timmars sömn. Bilfärd ner till Birsta - IKEA och strosa runt där en sisådär 35 min. Därefter var det en lång väntan på Rickards syrra + kompis, som var inne betydligt längre än oss. Jag och Rickard roade oss med att göra oss bekväma på släpet, ovanpå diverse kartonger (innehållandes möbler). Där satt vi och avnjöt chips, IKEA-korvar, glass och öl. Låter verkligen som en toppendiet. Men, jag har redan förvarnat Rickard, att veckan som kommer blir det återigen hårdkörning på gymet. Själv gör jag veckans första pass imorgon efter jobbet 14. Tänker då passa på och köra 60 min löpband också.

Kvällen blev väldigt lugn, skruvandes ihop Rickards databord "Mikael". Trots att både Fredrik och Johan var där, så kände iaf inte jag mig så värst vidare social eller på partyhumör. Vilket har sin förklaring i de fåtalet timmar jag sovit plus en lång dag både i bilen och nere i Birsta. Tror jag somnade där på soffan en tag. Vi kom väl i säng runt 01 tror jag.

Söndagen blev riktigt lugn, som alla andra söndagar. Det regnade ute, så Rickards och min plan om att ta ett dopp i Nydala, sket sig ju. Istället blev det en blöt promenad till Mariehems C, för att köpa pizza, cola och andra onyttigheter.

Just nu sitter jag och kollar igenom bloggar, lyssnar på lite musik och ska snart däcka i sängen. Är grymt trött och det känns skönt att jag har kortdag på jobbet imorgon, dessutom ledig på tisdag =).

Inga kommentarer: