torsdag 13 augusti 2009

Snorless

Nu är jag bara sådär förbannat irriterad på allt och alla. Det övergår mitt förstånd att vissa människor är så förbenat korkade att de inte verkar förstå eller inte vill förstå när man säger något. Tex att ett nej är ett nej och inte ett ja, eller kanske. Att de pressar en mot väggen och inte ger en någon möjlighet alls att försvara sig eller fly. Komma med påstående, som jag skulle ha sagt, som aldrig någonsin skulle falla mig in att säga. Men, tydligen väljer man att hitta på sina egna teorier och sanningar, eller välja att lyssna på andras lögner, framför att tro på mig. Du kan aldrig tvinga någon till saker, känslor eller åsikter, oavsett.

Sedan finns det då personer som hela tiden måste hävda sig till mig, att de skulle aldrig snacka skit, ljuga eller lägga sig i mitt privatliv. Om de är så förbannat uppriktiga och ärliga, varför måste de då gång på gång hävda sig och övertala mig om sin trovärdighet, gång på gång? Och jag är less på att det ALLTID ska diskuteras med mig om diverse saker, som rör mig, vad jag gör, mitt privatliv, den intima biten etc etc. Förhoppningsvis kan ni läsa iaf: "NONE OF THIS IS YOUR BUSINESS - SO BACK OFF ! ! !".

Jag trivs fullkomligt bra som jag har det, har ett jobb jag trivs kanon med, har några bästa vänner som jag skulle offra allt för. Om jag vill dricka öl varenda helg, so what? Om jag uvill mgås med Rickard, jaha, vad har ni med saken att göra? Om jag känner för att skrika ut mina aggressioner, låt mig göra det. Om jag bara vill vara, ha roligt och umgås hos Rickard på fester, låt mig göra det, istället för alla jävla diskussioner som jämt ska dras upp osv osv. Låt mig ha ett normalt jävla liv. Är det något som jag vill att ni ska veta, kommer jag berätta det, självmant.

Och NEJ, jag pekar inte ut någon särskild. Men, ni som känner er träffade, kanske får er en tankeställare.

That's It ! ! !

6 kommentarer:

L sa...

Jag har slutat lyssna på sådant folk går och säger om mig... Dom som känner mig (vilket inte är mer än en handfull människor) vet vad jag står för och vad jag skulle göra och inte göra, prata om och inte..
Tyvärr så finns det alltid människor som inte tycker att man ska må bra, men då är det bara att sätta andra örat till och lyssna på dem som betyder något, som faktiskt vill att man ska må bra och vara lycklig =)

Stå på dig och lyssna på dem som vill dig väl, även om det ibland är svårt :)

STOR kram från L

Lindsey sa...

Tack för kramen, men undrar, vilken "L" är det? Känner ett gäng personer som börjar på den bokstaven så, av båda könen =).

Linda F sa...

Haha jag är förvirrad, borde ju givetvis ha skrivit hela mitt namn :D Det är iaf Linda F :P

Maria(Mia)Åhlin sa...

Jaha, får inte du heller ha ditt sexliv i fred numer?? Är det samma person som varit i farten för att lägga sig i vem du ligger med haha....
Tragiskt värre.

Lindsey sa...

Mia: Haha ... ja, folk har uppenbarligen inget annat att lägga sin energi på. Eller så får dom inte till det själv, så dom måste höra om andras sex-upplevelser osv osv. Det är nog en och annan som intresserat sig för detta, ja, men ingen jag vill hänga ut här. Tror nog de personerna vet om det det själva, eller inte. Beror på hur tröga dom är, och uppenbarligen trögare än jag trodde =).

Maria(Mia)Åhlin sa...

nej , dom får inget snus själva så dom måste görna höra hur andra har det.

Jag har inget sexliv, men inte faan går jag och lägger mig i andras mest privata för det.

Så det är flera till och med..som håller på, ja att folk numer har sååå pass dåligt med fritid visste jag inte.
Och deras sexliv måste vara minst sagt torrare än mitt till och med. :P
Eftersom dom beter sig som dom gör.