onsdag 19 augusti 2009

Dag två av tre och bedövande ont

Den normala 10 min promenaden till jobbet hemifrån, tog mig idag ca 25 min att slutföra. Detta då jag sedan söndagen fått mer och mer ont i min högra lilltå. Nu har det gått så till den grad att jag biter ihop för att försöka blockera smärtan, för varje steg.Det gör så fruktansvärt ont och varje steg jag tar är en evig plåga. Vet inte riktigt vad som hänt, men det började med en 50-öres stor vattenfylld blåsa, som nu delat plats med en förhårdnad och antagligen har det blivit infekterat. Ska försöka spritbehandla den ikväll, vilket antagligen lär göra sjujäkla ont, men det får väl la gå. Just nu vill jag bara lägga mig ner och gråta ... så ont har jag och hur jag ska ta mig hem eller ens runt här i lokalen på jobbet är för mig ... ja ... ett enda stort frågetecken. Och då har jag ändå sååå hög smärttröskel. Hade jag haft råd att jag kollat upp det hos VC om det inte blir bättre smart.

Nu ska jag iaf försöka ta tag i jobbet och förflytta mig så lite som det är möjligt.

Inga kommentarer: