torsdag 23 april 2009

Smärta

Det här har rent hälsomässigt varit en väldigt dålig dag för mig. Det har tyvärr gått ut över en viss person en aningens, då mitt humör har svängt lite. Jag har haft enormt ont i höger sida vid levern och även fått tillbaks mina bröstsmärtor i höger sida, som jag hade förra veckan. Inte träningsvärk, nej, det här känns helt annorlunda.

Jag ska inte klaga, för det finns alltid dom som har det sämre, men jag önskar ändå att mina sjukdomar kunde försvinna. Att jag slapp all smärta, mediciner, sjukhusbesök. Livet blir så otroligt mer komplicerat än för en "vanlig" frisk människa.

Jag är så otroligt bra på att dölja smärta och för det mesta ser jag till synes frisk, glad och pigg ut till det yttre. Vill bara inte lasta på andra med min smärta, för den försvinner ändå inte. Önskar jag kunde vara mer öppen på den fronten. Mina värktabletter hjälper föga, men min hjärna har lärt mig att koppla bort smärtan, jag känner i och utanpå kroppen.

Hoppas att morgondagen blir en bättre sådan på alla fronter.

2 kommentarer:

r1ll0.blogspot.com sa...

Gomorron älskade vän, hur känns det idag? Jag hoppas att du har mindre värk och att du får en bra dag (trots vädret, som inte är mycket att hurra för - än i alla fall. Tyck om du. Kram

Lindsey sa...

Rickard: Har inte hunnit känna efter. Krampen vid levern sitter kvar, bröstsmärtan känns lite mindre iaf. La mig 21:40 men somnade inte förrän 01:00. Har sina orsaker =/.