måndag 6 april 2009

Lovely monday

Jag hatar måndagar. Är fortfarande hur jävla seg som helst och det tar på att köra en tre-dagars såhär. Helgen har varit händelserik och minst sagt våt. Men, överlag var den ok. Försöker komma på en bra ursäkt till att jag ska slippa ha hit mina päron under Påsken ... önskar att Erika hade kunnat komma hit, för det hade varit så skoj. Saknar henne så otroligt mycket, men jag känner mig så tjatig nu med mitt ständigt frågande, så jag har slutat gnälla på henne nu att hon ska hit.

Fick en av mina värre attacker igår igen. Misstänker att det har med min endometrios att göra. Jag hoppas verkligen inte att det beror på levern. För symptomen har tidigare påvisats på ungefär samma sätt. De som känner mig, vet att jag är inte den som gnäller i första taget när jag har ont. Är snarare tvärtom att jag viftar bort det lätt, och försökte nog med det igår också, trots att jag hade så ont att jag låg i tårar och kramper. Rickard och Mia försökte övertala mig att åka in till lassa, men jag vet hur det varit tidigare gånger jag åkt dit. Än en gång, de som känner mig, vet vad jag tycker om lassa och deras kompetens, bemötande och förståelse. Har haft små krampryckningar även idag, men inte på långa vägar som igår.

Imorgon börjar mitt nya och hälsosamma liv, hoppas jag. Om vi bortser från ölen på helgerna då ... =P. Men, jag fick med mig min första omgång Herbalife från Rickard =). Doftar gudomligt gott av Cookies and Cream ... dock kan jag väl inte riktigt känna samma njutning av tabletterna men men ... =P. Känner för att göra nåt idag, komma ut, för jag kommer somna annars. Men jag vet inte vad. Imorrn blir det iaf Broarna runt, sen gymet framåt dan.

3 kommentarer:

Johanna sa...

Hihi måndagar är det värsta jag vet också. Det går bra på söndag, även måndag morgon, tills man kommer till kontoret. Då kommer man på allt man måste göra. :) Fast det är skönt att kunna koppla bort det också. :)

Lindsey sa...

Johann: Alltid skoj med nya blogg-besökare ... Jo, måndagar suger. Hur hittade du till min blogg då?

Erika sa...

Tjata på du ;)