söndag 12 juli 2009

Helgen som varit

Det har varit en helt fantastisk helg, som inleddes efter fredagens arbetspass, med öl, chicago och yatzy hos mig i sällskap av Rickard. Någon förlorad, någon vann, vi låter det vara osagt vilken som var vilken ;O). Freddelito anslöt senare, och efter det löpte resterande folkmassor in, bestående av Mia, Johan, Linda.F + sällskap, min goa Erika såklart, Erik Lind, Lovisa och Jocke från mitt jobb och även min granne Jacob. En trevlig om än väldigt våt kväll ... som avrundades framåt 00-tiden.

Lördagen blev relativt lugnt. Jag, Erika och Rickard käkade på Subway. Rickard avvek därefter för att åka hem till sig, medans jag och Erika fortsatte dagen på stan, med shopping och tacobuffé på Nattöppet. På kvällen blev jag bjuden på bio, som födelsedagspresent. Vi såg The Proposal med Sandra Bullock, en tjej som länge tillhört en av mina favoritskådisar på den kvinnliga sidan. Efter bion så hyrde jag och Erika, The Unborn och såg hemma hos mig. Jag är så jävla lättskrämd så hade svårt att inte sitta still ... =P.

Idag var ju det mesta stängt på stan, så vi kunde inte göra så mycket. Blev en smörgås i MVG, men dom var så sugiga där. Dom hade bara en macka av varje sort, bara för att det var söndag. Dåligt utbud och stil, tycker jag ... Erika har iaf farit för typ 1 timma sen och jag är alldeles ensam igen.

Ladda för en hård arbetsperiod nu. Ska försöka byta pass för nästkommande vecka, och om jag lyckas göra detta, innebär det att jag kommer att jobba 12 dagar i sträck. Jag har lovat att mina päron ska få komma hit i helgen med. Så, kommer vara hur jävla trött som helst, eftersom jag jobbar hela helgen, men dom ska komma iaf. Måste ju klämma in dom nånstans och kändes som mest lämpligast, eftersom morsan har semester nu också.

Inga kommentarer: