fredag 17 juli 2009

Freaky Friday

Blev inte mycket sömn inatt, som väntat. Sover aldrig bra på soffan, plus att jag sover aldrig bra heller med päronen i samma rum. Jag hoppas att det inte sker något rotande av en viss person, medans jag är bort.

Började jobbdagen pissigt värre. Tänker inte ta det här, men de som jobbar på samma ställe, vet vad jag pratar om. Slutar 12 och då hinner jag i princip bara hem, äta och sen ska jag springa runt på stan med morsan.

Morgonens händelse:

Morsan: Ska vi äta Lisbeth-mackor till lunch?
Dotter: Öh ... jaha ... vad e det?
Morsan (irriterat): Määäh, du VET väl vad det är?
Dotter: Öh ... gäsp ... mackor?
Morsan (suckar): Det som vi ätit alltid.
Dotter: Öh ... mackor med ost?
Morsan: Jamen, vanliga mackor, såna som Lisbeth brukar göra.
Dotter: Äh va fa.. öh, jag menar, jaja, det blir nog bra det.
Morsan: Du verkar ju inte vilja äta det, så då äter vi nåt annat.
Dotter: *säger hejdå och går från hemmet*

Oh, lovely day ... oh, happy day