tisdag 21 juli 2009

Att tjäna pengar på sin blogg

Vad tycker ni om det?

5 kommentarer:

r1ll0.blogspot.com sa...

Det är ens egen blogg, man gör vad man vill med den. Men att börja göra reklam för olika produkter för att locka in pengar, innebär enligt mig att den går från att vara en blogg till en sponsrad hemsida.

Lindsey sa...

Rickard: Jag tänkte inte på reklam, sådant är jag väldigt anti mot. Jag tänkte mer på bloggar som tjänar pengar baserat på hur många besökare man har.

Erika sa...

Att tjäna pengar på sin blogg är helt okej.
Reklam är också helt okej, det är mest på det de största drar in pengar.
Ett bekvämt sätt att dra in cash. Och de största har verkligen lyckats. Det är jättekul tycker jag. Helt otroligt att bloggande blivit så stort så fort =)

Lindsey sa...

Erika: Jao, det är nog så, men det finns många bloggar som drar in stora pengar på att ha många besökare. Dvs, man får bet per besökare man har. Gäller bara att hitta något som lockar många besökare.

Erika sa...

Ja, men då måste man ha jäkligt många besökare. På metrobloggen tjänar man 3 öre per sidvisning så då ska man ha jäkligt många besökare för att dra in en lagom slant.