tisdag 15 september 2009

Vad är sann vänskap

Jag blir både arg, ledsen och besviken på en del människor. Speciellt förvirrad, då jag inte förstår hur de tänker. Om folk ska föreställa ens vänner, så har de ett märkligt sätt att visa det på. Menar, vissa kommentarer säger man inte till andra personer i ens närhet, och inte begripa att jag kanske tar illa vid. För, jag skulle inte göra så själv mot mina vänner.

Hur ska jag våga lita på sådana människor? Även om de själva och andra säger att de är de mest ärligaste? Även om det är en småbagatell i deras ögon, och det bara är ord för stunden eller för nöjets skull, så kanske inte jag ser det så. Och nej, jag är inte svartsjuk, kontrollerande eller något sådant. Men, jag tycker att det finns gränser, som man som vänner bör kunna respektera.

Inga kommentarer: