söndag 21 juni 2009

Olustkänslor

Allt som oftast undrar jag vad det är som händer, när alla dessa känslor bubblar upp inom mig. Varför känns det så himla bra när jag är där? Varför känns det så skrämmande och olustigt när jag är på annan plats, när någon annan pratar med mig? Tanken på att det finns så många som ser en framtid med mig, då det jag bara ser mig i en framtid på annat håll, sedan långt tillbaks.

Jag har försökt så många gånger, men jag vet innerst inne att det inte är rätt, att jag har redan hittat det jag vill ha. Varför försöker jag då ändå så hårt? Är det verkligen rätt mot andra?

Har nog aldrig varit säkrare i mitt liv på vad jag vill. Det värker i hjärtat, i själen och magen får en stor klump. Längtan och drömmen ... Nej, nu börjar jag tänka för mycket igen ... nu saknar jag, nu vill jag bara kramas.

Inga kommentarer: