måndag 22 juni 2009

Bloggen öppen för allmänheten igen

Jag gör ett nytt försök att öppna min blogg igen, då jag som jag skrivit tidigare, tycker att det är förbannat tråkigt att jag behövt ha den blockerad, pga att det finns folk som ska gå till personangrepp, sprida falska rykten och andra påhopp. Ni som läser får faktiskt börja respektera att det här är MIN blogg och jag skriver om det JAG vill. Självklart har ni rätt till era åsikter och kommentera gärna, men spydigheter och som jag nyss skrev komma med anklagelser osv, snälla håll det för er själva. Ni som kommenterar spydigheter anonymt, ge er, jag är inte dum, och när ni då speciellt kommenterar saker både via bloggen och i verkliga livet, saker som rör min relation till Rickard, så är det inte eran ensak. Jag och han har rätt till privatliv precis som att jag inte lägger mig i vad ni gör. Och NEJ, hur mycket ni än önskar och hoppas, så kommer jag INTE sluta att umgås med Rickard. Ni behöver inte tycka om mig, men vi kan alla bete oss som vuxna människor och respektera varandra. Händer det något liknande som tidigare igen, så kommer bloggen blockeras illa kvickt igen ... FYI ! ! !

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag Tycker det är ett bra beslut av dig att öppna bloggen igen, Jag hoppas verkligen att du slipper kränkande kommentarer och folks tyckande som de borde hålla för sig själva. För även om man har en åsikt så behöver man inte alltid uttrycka den och speciellt inte på ett kränkande sätt i din blogg och dessutom inte stå för det. Löjligt att vissa inte kan stå för sin åsikt när de tycker att det är så viktigt att tala om vad de tycker...

För övrigt så tycker jag att du ska stå på dig och strunta i elaka kommentarer, lättare sagt än gjort men tänk på dom som gillar dig för den du är och accepterar dig för den du är.

Och det är ju faktiskt så att man inte kan bli omtyckt av alla, men man har alltid rätt att behandlas med respekt. Kram

Önblad sa...

Det finns en viktig lärdom. Alla har rätt till sin egna åsikt (precis som du skrev) men man behöver ju faktiskt inte yppa den jämnt och ständigt. För det kan faktiskt hända att den som får åsikten sagd till sig inte vill höra den. Är folk intresserad av äns åsikt så frågar dom ju. Så jag håller helt och fullt med dig :-) Men det kanske du visste redan ;-)
Kramiz!