tisdag 16 juni 2009

Åt helvete med förkylningar

Ja, jag fick mitt straff igår, för att jag envisades med att gå till jobbet, trots feber och ont i halsen. Idag är det givetvis tio gånger värre. Jag har hallucinerat i natt och trodde vid ett tillfälle, då jag var i badrummet, att jag sov och somnade sittandes på toan, för att vakna till. Vet inte hur länge jag suttit där och sovit dock.

Jag har kallsvettningar, tung i huvudet, förbannat ont i halsen och nu hostar jag dessutom också. En sådan här gång, skulle jag verkligen göra allt för att få ta en endaste yttepytte liten värktablett. Men, nejdå, tack vare mina förbannade sjukdomar, så får jag vackert klara mig utan och härda ut.

Som ni förstår, så tar jag mitt sunda förnuft till fånga och stannar hemma från jobbet idag. Som tur är har jag bara ett 4-timmarspass, så jag förlorar inte så mycket. Dock tvivlar jag på att jag i detta skick, tar mig till nåt jobb imorgon. Måste iaf försöka vingla mig bort till affären och köpa mer halstabletter bla.

1 kommentar:

Ansis sa...

Oj vilken natt du ha haft.
Hoppas du få bättre natt i natt.
Smart av dig & stanna hemma idag fast än du kanske måste bli av med lön så måste du ju ta hand om dig.
Vi vill ju inte ha en sjuk Linda...
Kram