torsdag 19 februari 2009

Uppdrag muskler

Känns lite konstigt att gå och träna själv, utan min gympartner, you know who ;O). Men, det får väl la gå det med. Nu hinner jag åtminstone pumpa på ett par dagar extra, så jag kommer före dig, Rickard *fniss*. Blev ett kort med intensivt pass med två av mina favoritmuskelgrupper, bic och axlar. Det tredje som jag kör imorrn är rygg. Kände verkligen hur jag fick ut max ur mina pluttebic, som nu faktiskt mäter 32,2cm ... yeeey. Vet inte vad som hänt sista veckan, och kunde knappt tro det själv när jag måttade med måttband, så var tvungen att mäta en gång extra, bara för att. Så, gissar att nu får jag knappast på mig den där fina vita sommartunikan framåt vårkanten ... jaja, who cares. Här ska byggas muskler.

Tyvärr fick jag dessvärre kramp i samtliga tår på vänster fot. Gjorde fruktansvärt ont och detta resulterade i att jag fick ge upp mitt gympass efter 40 minuters intensiv träning. Men, jag e ändå nöjjd, för jag fick ut maximalt, som sagt på dessa 40 min. Dock hanns det inte med någon cardio idag. Mätte mitt BMI igår och det fick mig att deppa ihop. Nu vet jag förvisso att muskelmassan gör att man inte kan gå efter BMI, så, jag håller mig till måttbandet, det trogna vanan =O).

Sen nu också när jag får hem Fille igen, så blir det rejäla motionsrundor 3ggr dagligen som på den gamla goda tiden, så det känns också bra. Anledning att röra på sig mer och sen slipper jag ha så dödens tråkigt hemma på dagarna, som arbetslös. Btw, Ultra suger ... IGEN ... igår när jag åkte buss, så hände samma förbannade jävla sak som vid ett tidigare tillfälle. Jag tryckte på stoppknappen, men busschauffören stannade inte trots det, utan stannade först borta vid nästa hållplats, precis där stora bron upp till Sjukan börjar. Snacka om att jag var förbannad då, och kånkandes på närmare 4kg hundmat dessuomt ... Jaja ...

6 kommentarer:

Anonym sa...

oh, man blir ju sugen på att börja träna igen :)

Lindsey sa...

Sus: Det tycker jag du ska göra ... =O). Inte bara för det yttre, utan kroppen mår så otroligt mycket bättre på insidan med. Jag tex har fått mycket mindre prob med axlarna, nacken och ryggen efter gympassena. Nu har jag dessvärre rullat back lite efter uppehållet, men det kommer fort märker jag ... musklerna alltså ... =P.

r1ll0.blogspot.com sa...

Saknar verkligen träningen, och att träna med dig förstås :) Ang Ultra... ja vad säger man... Man kan träna hundar att komma då man visslar på dem, men du kan inte få en busschaufför att stanna då de hör ett pling.

Lindsey sa...

R1ll0: Det e just det, dom hör INTE plinget, för dom har för mycket hår i öronen eller så lyssnar dom på P1 alldeles för högt i hörlurar ...

Anonym sa...

Om inte en del chaffisar var så förbenat senila och döva skulle många turer flyta på bättre... :)

Lindsey sa...

Lasse: Tror dom skulle behöva internutbildning ... vette fasiken vars Ultra hittar såna där nötter ...