tisdag 10 februari 2009

Alla hjärtans dag hysteri

Jag tror inte att det har undgått någon att det snart stundas för "Alla Hjärtans Dag" (lörd den 14:e feb). Vart än jag går, så ser jag produkter, reklamannonser m.m som skriker ut denna sk högtid, eller vad jag nu ska kalla det för.

Som singel är detta sannerligen ingen rolig tid varken inför eller på självaste "Alla Hjärtans Dag". Då blir jag sådär hemsk, hatisk, cynisk och avundsjuk på alla lyckliga par. Det är väl egentligen ingen sådär jättestor grej, men jag ska inte sticka under stolen med att det svider lite i hjärtat att vara ensam, särskilt en sådan dag, som uppmärksammas mer än nödvändigt.

Nån som vill tycka om mig ytte-pytte, så jag slipper känna mig så ensam?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gillar inte allahjärtansdagskrimskrams och vill inte ha något sådant.
Hellre då något som man kan äta upp och godis kan man ju köpa vilken annan dag som helst.
Som singel kan man ju uppmärksamma sina vänner, djuren, föräldrar och syskon mm.
14 februari är inte till bara för de som har ett förhållande.
Men själv gillar jag fettisdagen bättre. Den ska jag fira med råge och fetta till mig ännu mer =p

Anonym sa...

Singel? Ojdå....jag som trodde du o R1ll0 var ett kärlekspar.....hmm....där ser man hur fel man kan ha....
Jag gillar inte heller allt kring alla hjärtans dag...den har blivit så kommersiell. Allt ska kosta, och man ska lägga ner så mycket energi på att köpa det ena och det andra och allt ska vara så perfekt. Vem vågar ta steget fullt ut och bara skita i allting? Bara vara med nära och kära och visa dem hur mkt de betyder för en utan att behöva köpa en massa saker för hundra- eller tusentals kronor.