söndag 22 februari 2009

Kvällsträning

Första korta träningspasset med Fille gick över förväntan. För er som inte vet, så klickertränar jag Fellini, med klicker-metoden, INTE shaping (där belönar man i princip allt hunden försöker göra, som man tycker e bra). Jag vill som sagt prova starta upp Fille i Lkl1 och nåt som gått knackigt tidigare e apportmomentet. Fille fattade direkt vad som skulle göras, när jag stod här hemma. Dock delade jag upp momentet och klickade fram det önskade beteendet. Han tar , sittandes efter första försökena träapporten i munnen, och släpper inte förrän efter ca 5 sek. E dock osäker på hur länge han ska ha den i munnen. Nu ska jag lägga mig ... vet tidigt ... men e dödstrött sedan gårdagen och lite sömn i natt, följt av tidigt uppvaknande och sen känner jag mig lite halvrisig i min hosta så ... Goodnight people och ett hurrey för mina över 11.000 besökare nådda ikväll.

Inga kommentarer: