fredag 20 februari 2009

Folk är äckliga

Stod med Carola i kön idag på Subway, då ett par kommer in, varav killen uppenbarligen var förkyld (ful, nördig och slekig som satan också, men det hörde inte till saken). Helt plötsligt nyser han och sprutar allt snor över ansiktet på mig *uäck*. Jag utbrast nåt i stil med: "Fy fan, det där äcklet sprutade snor på mig". Trevligt sätt att bli smittad på, som om jag inte redan anat förkylning på g *suckar*. Vet inte om vi hamnat i Pestens tid eller nåt, för killen före oss i kö var än vidrigare till utseendet. Utåtstickande käkben, gropig och stora böldliknande saker i ansiktet ... så, vad säger man: "Smaklig måltid"

3 kommentarer:

r1ll0.blogspot.com sa...

Detta med att hålla för munnen då man gäspar, nyser eller hostar har även jag märkt är på utdöende.
Vad slem din kropp än producerar så ska det tydligen delas med din omvärld...

Lindsey sa...

R1ll0: Får väl börja gå med munskydd när man ska vistas bland folk och ha med nån anti-slem-vaccin utifall folk får för sig att öppna käften mot ens håll =P.

Anonym sa...

Pungspark....det enda som hjälper mot fula sunkisar som lobbar i ansiktet på folk... ;)