måndag 9 februari 2009

Oh härliga måndag

08.30: Kliver upp, snubblar mig ut ur sovrummet och dunsar ner i soffan, som knakar ljudligt. Har lovat storebror att försöka beställa två biljetter till Madonnas konsert på Ullevi i vår. Detta visar sig vara lättare sagt än gjort. Lägger mig i soffan och försöker hålla värmen med ett stort och rött badlakan. Stirrar sömnigt på mobilen, som jag loggat in på och fram till ticnets sida. Beräknad kötid mer än 15 minuter *zzz*.

09.55:
Inte mycket händer. Rickard har vaknat och äntligen laddar mobilen om sidan på nytt. Beräknad kötid mindre än 5 minuter *jippie*. Detta var naturligtvis bara falska förhoppningar. Ni har väl hört uttrycket: "underbart är kort". Ibland för jävla kort och en ren skär lögn.

11:03: Rickard och jag står och väntar på att någon utav Ultras otroligt tidsenliga och ultrasnabba bussar skall behaga rulla in till hållplatsen *läs ironi*. Tittar på mobilen: Beräknad kötid mer än 15 minuter. Hur i hela helvetet gick detta till?

12.00: Försenad och frusen möter jag upp Sus utanför Åhléns. Vi promenerar bort till "Nattöppet" och käkar en god tacobuffé. Rekommenderas starkt, då buffén inkl. en burkläsk går på endast 55:-. Helt överkomligt pris. Vi strosar därefter runt på stan, jag bokar klipptid hos Anna-Märtas och får tid samma dag.

14.00: Kommer äntligen fram i telefonväxeln hos ticnet. Biljetterna till Madonna är för tillfället uppbokade. Nämen, vad väntat då? Underbara måndag *suckar*. Får iaf en underbart snygg frisyr klippt av Charlotte, min frisör hos Anna-Märtas.

Underbar måndag *ironi*. Nej, nu vill jag ha helg igen.

//Linda is signing out

1 kommentar:

Anonym sa...

08.30??? vilken lyx med sovmorgon. Själv fick jag masa mig upp halv sju. Men imorn för jag sova... är hemma från jobbet för halsont... igen. Skapligt irriterande att det inte går över.
Kramiz!