måndag 2 februari 2009

Beach Babe ...

... Eller vad det Feta Flodhästen ... =P. Skämtåsido, idag körde jag mitt första styrkepass, sen ett uppehåll på 3 månader. Kändes grymt bra och jag har inte tappat allt för mycket i styrka. Axlarna gick lite sisådär, men å andra sidan e axelpartiet den muskelgrupp jag brukar få upp fortast. Så, nu blir det hårdkördning igen, fem dar i veckan och jag har hittat min trogna följeslagare ... Rickard, var det Beach 2008 eller 3008? Fast i det senare fallet e vi nog sönderuttnade under jorden ... Blir en snabb powerwalk imorrnbitti broarna runt, sen hem, duscha och trycka käk, för att 10:30 infinna mig hos soc. Därefter gym igen ... =P.

Haft en trevlig helg, som alltid, och för en gångs skull hade några levande tingelser i umgängeskretsen släppt på regeln och nykterhetsprincipen. Så, tack alla för en trevlig helg och på återseende. Ska slösurfa nu och inväntar besök framåt 16-tiden ...

Startmått:
Biceps: 30cm
Midja: 87cm
Vikt: 55.5kg

Dagens pass (blev tyvärr omvänt):
Axelpress: 3*8 (9kg) Tidigare 10kg
Skivstång, axlar: 3*8 (10kg) Här har jag ökat, mot tidigare 7.5kg
Liggande tricpress med en hantel: 3*8 (10kg) Tidigare 12kg
Framåtlutad hanterodd: 3*8 (12.5kg) Tidigare 15kg
Hantellyft, sida: 3*8 (7kg) Tidigare 8kg
Ryggpress: 3*10 (45kg) Tidigare 65kg
Så, har lite å ta igen, men kommer gå fort ... Minskat 1cm i bic.mått och ökat lite i midjan, tyvärr ... men hoppas kunna minska 12cm till å börja med i midjan, till 75cm och öka upp bicepsen till 32 cm, vilketn inte ska vara en omöjlighet på runt 2 månader till ...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men hallå... beach 2008 har ju redan varit så siktar du på den så har du lite att ta igen...hihi.
Lycka till med träningen.

Kramiz!

Lindsey sa...

Önblad ... jadu, såg det sen *s* ... har glömt att det e 2009 =P.