fredag 13 februari 2009

Öviks Enerskit

Jag har varit i konflikt med Öviks Energi (Enerskit enl. mig) otaliga gånger, ang. felfaktureringar, fel adress etc etc. 21 November 2008 bad jag om slutfaktura och uppsägning, pga flytt från lgh. Meddelade således även Övikshem, gällande detta ärende. Fick ok på detta, och även slutfaktura. Inga fakturor har därefter dykt upp för vareseig December eller Januari månad. Men, nu dyker helt plötsligt en faktura på närmare 800:- hem hit. Ringde och påpekade detta felet till en kundtjänstrelaterad tjej, som enklast beskrivs med orden: "vilsekommen, oengagerad och okunnig". Fick till svar: "Jag kan inte förklara varför du fått en faktura med detta datum på". Vi kom slutligen överrens om att hon skulle kolla upp ärendet med ansvarig handläggare och återkomma. Varför misstänker jag att jag likt förbannat kommer att åka på att betala denna fakturan PLUS fakturan från Energibolaget, för själva elkonsumtionen för Januari månad, då jag för övrigt inte ens vistas i lgh. Däremot har jävla Gösta Lundin gjort det. Jo just det, den inkompetenta tjejen på kundtjänsten hittade förvisso att Gösta flyttat in i min gamla lgh i Övik, varpå hon frågar: "Är det inte du som är Gösta?" ... Eh ... HALLÅ!?! What's the fucking wrong with you people?

2 kommentarer:

r1ll0.blogspot.com sa...

Sluta whina nu Gösta!

Anonym sa...

Övikenerskit det är rätta namnet, de måste ju försöka snika åt sig alla pengar de kan nu, de är väl ihopkopplade med sekab på något vis har jag hört och de går ju med brakförlust, skutan läcker som ett såll kan man säga. De vill ha 60 miljoner från kommunen för att klara sig till april...hallå...lägg ner sekab och skicka pengarna till sjukhuset istället så slipper de dra ner där.
Prioriteringar är inte det lättaste för varken kommunen eller kommunala bolag verkar det som.