onsdag 18 november 2009

Söka jobb

Smärta: 6/10

Det är verkligen inte ljusa tider, för att vara arbetslös. Jag skulle vilja påstå att det faktiskt är sämre med arbeten nu, än det var i under januari-april, då jag var arbetslös.

Arbetsförmedlingen är i princip hopplöst att hitta något, som jag har kvalifikationer för att söka. Så, jag har försökt att kika runt på bemanningsföretags sidor bland annat.

Kvinnan som gav mig fotbehandlingen i Sollefteå, sa att det var störst chans att få jobb om jag gick ut till företagen direkt och presenterade mig "live". För, det var så hon hade fått 99% av de jobb hon haft. Men, då undrar jag dels, jaha, vad för företag ska jag vända mig till? Jag är jättedålig på företag och branscher, även om jag vet vad jag vill syssla med. Menar, det är ju inte som jag går till McDonalds och säger: "Hej, har ni något kundtjänst/administrationsjobb" till mig.

Hursomhelst, jag har sökt några jobb iaf, och det som jag har överst på listan just nu är dels ett administrativt jobb, som jag sökt och även "Jobbchansen" som Arbetsförmedlingen ordnar, nu nästa vecka. Då kommer det dit företag från Umeå. Företag, som presenterar sig och söker nytt folk.

Det börjar iaf vara jäkligt trist att gå hemma nu och speciellt inte ha några pengar i princip att röra sig med. Tänk att få hamna där jag var för bara några år sedan. Helt ekonomiskt oberoende. Kunna handla (nästan) allt jag ville och ändå spara undan 2500:- varje månad.

1 kommentar:

r1ll0.blogspot.com sa...

Jobbchansen låter ju bra i teorin... men i och med att det är AF som anordnar så är jag ändå skeptisk...