onsdag 11 november 2009

Nytänkande med färgglada hattar

Efter att ha hört och sett om denna nyhet på tv, så kunde jag inte låta bli att blogga om det. Självklart, allt som fångar mitt intresse i både positiv och negativ mening, skall bloggas om här hos mig.

Laholms kommundirektör Kristiina Kosunen Eriksson, har köpt in "färgglada" hattar för 18.000:-. Detta, trots att Laholm redan har en dålig ekonomisk utgång, så att säga. Hattarna kostar 300:- styck, och skall enligt Kristiina användas av kommunens chefer, i syfte att hjälpa dessa i deras arbete (ja, jag vet, är helt vrickat).

Kristiina kan absolut inte förstå varför det blivit sådan nyhet och uppståndelse kring detta inköp. Och menar vidare på att denna metod, skall få bärarna, att ny tänka och reflektera över saker på ett annat sätt. Tex, om jag har en gul hatt med vita prickar, kan jag förmodligen då ge andra synvinklar till personen mitt emot som har en blårutig hatt.

Personligen tycker jag det är helt sjukt i huvudet att i dagens läge slösa pengar på något sådant obotligt idiotiskt. Med den rådande ekonomiska situation, som faktiskt är ett faktum, speciellt inom den arbetslösa sektorn, finns det betydligt viktigare saker att investera pengar i, än detta. Jag tycker det är en skam och Kristiina borde skämmas att hon lägger våra skattebetalares pengar, på något sådant meninglöst.

Låt cheferna virka eller sy sina egna jävla hattar, så lär dom nog nytänka betydligt mer. Och låt våra skattebetalares pengar, gå till seriösare och viktigare ändamål.

Tack för mig

Artikeln läses här.

3 kommentarer:

r1ll0.blogspot.com sa...

18000 /300 = 60. Alltså 60 lättidentifierade chefer med lustiga hattar.
Inga problem för den missnöjda medarbetaren att identifiera chefer alltså, då han/hon går loss med hagelbrakaren i ett psykotiskt utbrott eftersom löneförhöjningen inte gick igenom pga dylika investeringar.

Erika sa...

Jag vill också ha en färgglad hatt. Ska prata med min chef om det =p

Sv. Alla kan få snygga ögon i ps ;)

Lindsey sa...

Erika: Det vill jag se, dig i en sådan hatt, struttandes runt i städbilen ;O). Ang. PSP, nu ska jag härma dig och också göra en sådan bild ;O).