torsdag 26 november 2009

Lassabesök

Det här med kösystem, väntetider och lassa är ingen bra kombination. Jag hade tid till min månatliga leverprovstagning, klockan 10:30. Stressad småsprang jag till bussen från Rickard imorse, för att hinna. Totalt meningslöst, för när jag kom till Infektionsmottagningen och hade anmält mig i kassan, så tog det 45 minuter över min ordinarie tid, innan jag fick komma in.

Det för jävligaste var att samtliga som kom efter mig, och hade endera tid klockan 11, eller var bara sådana som smet mellan, för nån jävla drop-in, som egentligen inte fanns då, de fick gå före.

Hursomhelst, fick komma in 11:15, och träffade samma sköterska som jag alltid träffar. Hon är hur trevlig som helst. Var med en annan trevlig sköterska också.

Fått frågan från en del, vad en butterfly-kanyl är, då jag måste stickas med en sådan. Detta, pga att mina blodkärl är i princip lika med obefintliga Butterfly-kanylen är mycket finare och tunnare, samt att sköterskan har lättare för att justera kanylen i armen, då det sitter fast en lång slang till och i änden, en öppning där man trycker in rörena.

Hursomhelst, hemma nu igen efter en helt spontan kväll igår med Rickard. Dags att vila min jävla nackspärr, som inte vill ge sig i första taget.

Ha en trevlig torsdag sötisar ;O).

Inga kommentarer: