tisdag 17 november 2009

Endometriosfunderingar

Smärta 10/10

På Kvinnokliniken, NUS, påstår dom att de smärtor jag känner över livmodern, är något som skall liknas vid de som kvinnor har vid menstruation. Någon slags simulation eller liknande. Det tror jag vad jag vill på. Endera stämmer det och jag är väldigt onormal, eller så har dom (i sedvanlig ordning) fel igen, och något står inte rätt till med mig. För jag har ju fan i mig ont varenda dag, bara mer eller mindre. Med andra ord skulle jag då rent teoretiskt och i praktiken ha "mens" 365 dagar om året eller?

För övrigt tycker jag att det bara är skit med dom där jävla stolpillrena jag fått på Diklofenak, utav endometriosläkaren. Då jag förklarade att jag inte tål vissa äkemedel, bla Diklofenak. Fattar ni hur jävla besvärligt sådant är om jag står i kön på Hemköp och får ont. Ska jag dra ner brallorna där i kön då och köra upp ett stolpiller i arslet?

2 kommentarer:

r1ll0.blogspot.com sa...

Klart du simulerar... som tidigare, då du simulerade så hårt att ambulansen kom och hämtade dig på jobbet när du låg dubbelvikt på vilorummets säng i tårar.
Jävlar vilken simulering!
Kvinnokliniken kanske borde simulera att de fastställer en diagnos som faktiskt stämmer emellanåt, istället för att ordinera cocktails av smärtstillande preparat som du dessutom inte tål.
Vilka dessa preparat är skulle de veta, om de bemödade sig med att läsa din journal istället för att efterfråga personnummer 5 gånger i timmen, säga "hmmmm" och lämna rummet.

Lindsey sa...

Och utöver det, det faktum att de borde tro på det JAG säger. Jag som känner min kropp bäst och levt med det här ex antal år, istället för att avfärda alla tecken min kropp visar på att något inte står rätt till.