måndag 23 november 2009

Måndagens Linda

Varför måste alltid jag lyckas med allt det omöjliga, som bara jag klarar av att klanta till det med? Med tanke på allt som händer mig, så börjar man snart tro att jag har livlig fantasi, men tro mig. Allt som händer i mitt liv, är sant. Tur att jag bara skadar mig själv =p. Hursomhelst, till kvällens "Linda":

Jag gick med ett glas innehållandes hett te, mot soffans divandel. Skulle till att vända på mig och sätta mig, då jag smällde in överdelen av vänster fot rakt in under divandelen. Vilket resulterade i att jag flög på huvudet, försökte i något mindre igenomtänkt, desperat försök att grabba tag i något, i fallet. Vilket blev (ok, jag är korkad) duken på vardagsrumsbordet. Skitdumt idé Linda. Duken, med dom tända ljusena, flög självklart iväg, ljusena likaså.

Resultatet: Svullen vänsterfot, te över golvet, väggen och soffan, stearinljus över vardagsrumsbordet och golvet. Jag är tacksam över att jag inte lyckades starta någon tidig jule-brand ... =p.

Nu måste jag andas lite, och känna efter så att hjärtat inte stannat på mig. Men, foten värker och jag kan tända ljus på golvena ...

Hur är eran måndagkväll?

Inga kommentarer: