tisdag 17 november 2009

Leverprover

Smärta: 10/10

På tisdag, nästa vecka är det dags igen. Hugaligen, säger jag bara. Jag tycker att det börjar bli allt för tätt mellan mina besök hos Infektionsmottagningen numera. Tidigare gick jag bara var tredje månad, men nu verkar jag ska dit varje månad för att ta massa olika blodprover för att kolla levervärdena. De snålar då inte heller, utan brukar ta ungefär 6-8 rör med blod.

Jag ska passa på att fråga dom angående mina kramper kring levern. De har blivit väldigt påtagliga, kraftiga och besvärande för mig numera. De senaste två veckorna har jag känt av det kraftigt, mycket mer än endometriosen. Vilket oroar mig en del. För det kan vara tecken på två saker, som jag misstänkt nu under en längre tid. Dels att endometriosen (vilket jag redan visste) har kommit tillbaks i den utsträckning att det satt sig runt levern. Det andra är att det eventuellt kanske kan vara gallan iaf (vilket jag tidigare inte trott).

Hursomhelst vill jag har ett svar ganska så omgående. För mina onda aningar säger mig att något inte står rätt till iaf.

Nu är det dags för lite middag (bild kommer givetvist). Och sedan blir det lite tv-tittande. Försökt få till en ny design på bloggen, men jag hade ingen direkt energi, lust eller ens förmåga att tänka utanför ramarna. Så, det gav jag upp efter sisådär halva denna dagen.

Inga kommentarer: