tisdag 6 oktober 2009

Sjukvården suger

Va på Citymottagningen nyss för att få utskrivet smärtstillande. Men dom ville inte hjälpa mig. Så hem igen då med mitt sprängande huvud.

Tillägg: Hos Citymottagningen blev dom först väldigt fundersam över varför jag var där. Förstår inte varför, men kvinnan i repan frågade: "Vad gör du här?". Öh, ja, vad gör man på en drop-in-mottagning för sjukvård? Förklarade läget för henne, vilket resulterade i att kvinnan informerade mig att detta var endast en mottagning för "småakuta" besvär, som hon uttryckte det. Och att jag var inte berättigad att söka hjälp hos dom, då jag haft mina akuta smärtor förlänge? Hur fan nu man kan resonera så. Ändå var det sjukvårdsupplysningen som hänvisade mig till dessa. Så, jag frågade vart jag skulle vända mig, om hon kunde hjälpa mig att kolla upp, då jag var i akut behov av smärtstillande. Hon ville inte hjälpa mig med detta heller, utan hänvisade mig till eniro eller telefonkatalogen. BRA service ... NOT ! ! !

Inga kommentarer: