söndag 25 oktober 2009

Dagen efter

Gårdagen var överlag väldigt rolig. Förfest hos mig med Fredrik, Linda.F, Ida, Tony, Frank och sedan dök min granne och hans polare upp en liten stund, varav en av dessa följde med till CC. Dryg som sjutton var han, men (utan att döma ut folk) så bette han sig som så många "utlänningar". Tror han var kurd eller nåt. Han verkade tyckas ta sig sina egna rättigheter, som att klappa Ida på arslet och hålla på å vara närgången mig. Huuuga, han dök upp lite titt som tätt på CC också, vilket var drygt. Jag och Ida undrade hela tiden hur vi skulle bli av med honom. Vilket inte hände förrän vi smet iväg vid 00:40 ca, medans han stod och skulle hämta ut sin jacka i garderoben.

För övrigt har det varit en jobbig natt, har mest vaknat omvartannat och haft ångest och olustkänslor för allt detta med arbetslösheten, ekonomin osv. Det är ett rent helvete att vara utan jobb och jag var så lycklig när jag fick jobb i april. Jag tänkte, att nu så äntligen, har väl turen börjat vända även för mig, men icke.

Har kollat efter jobb varje dag nu, men just som det ser ut flödar det inte direkt av jobb. Hittade ett som "Violin tutti". Haha, har noll koll vad det är, men det lät för festligt =).

Nu ska jag iaf planera upp veckan, som består av dels ett besök hos min handläggare på Arbetsförnedringen, under morgondagen. Fylla i kassakorten för akassa och skicka in arbetsgivarintygen också. Jag ser iaf fram emot tisdagen =).

Over and out

1 kommentar:

Erika sa...

Klappar på rumpan räknas som ofredande och är inte okej enligt lagen. Tänk om fler tjejer vågade upplysa kräk om detta och få dem utkastade. Stå upp lite för sigsjälva och inte stå ut med vadsomhelst.
Dessutom kan man polisanmäla också.