onsdag 27 maj 2009

Väck inte de döda

Det är fan i mig inte mänskligt att behöva kliva upp 05:30, speciellt inte efter en orolig natts sömn. Jag känner mig på fullaste allvar som en död som har blivit väckt ur sin grav efter miljontals år. Och inte har mitt morgonhumör blivit bättre av att det är så grått och trist ute att det får vilket lövträd som helst att krokna.

05:57 prick, visar min laptop-klocka och jag ska ta mitt livlösa kropp och släpa mig bort till Tullkammaren för ännu en spännande dag på jobbet (det var inte ironiskt menat). Jag börjar 06:45, men istället för jag kila hem 15:45 istället =), så det känns väl lite tröstande. Ska försöka hinna hämta ut min medicin på apoteket, samt träna.

Det blev en trevlig avslutning på gårdagkvällen, i form av en lättare afterwork i sällskap av Rickard. Perfekt sällskap, sköna kuddar att sitta på (som Rickard köpt, att ha hemma), stor, varm filt runt mig, värmelampor, god korvbricka och icke att förglömma ÖLEN. Vad mer kan man önska efter en hård dag på jobbet?

Nu är det dags för mig att börja promenera bort iaf.
Ha en trevlig mitt-i-veckan-dag =).
Tjopp

Inga kommentarer: