söndag 31 maj 2009

Sammanfattning från helgen

Ha följande frågeställning i åtanke, då ni löser följande sammanfattning från min händelserika helg. Nästan alltid ställer man följande fråga till någon, som man känner för att dricka öl med: "Ska vi ta några öl". Är inte detta ett via uttryck? Jag menar, några öl kan vara ett par stycken, men likväl en hel ICA-kasse full.

Det har varit en fullspäckat helg. Jobbade till 22 på fredag och gick sedan ut och tog några öl med Jocke, Lovisa och Daniel, från jobbet. Mötte därefter upp Rickard, Fredrik, Marika och Mia på TC. Efter det så catchade jag och Rickard taxi upp till honom och checkade WWE. Var dock väldigt trött, så bidde inte så mycket tittande för min del.

Lördagen var jag seg som en geléråtta och säkerligen inte lika söt heller som en sådan. Men klev upp 06:55, gjorde mig i ordning och begav mig från Rickard och hemåt för att duscha och byta om. Busschaffisen tittade konstigt på mig och rynkade på näsan. Inte så konstigt med tanke på att vid tillfället hade min kläder förvisso torkat, men de stank öl. Och komma och stinka öl 07:30 en lördagmorgon, ser nog aldrig så bra ut. Iaf så åkte jag senare ner med Camilla och André till Sollefteå för att hämta Fellini. De är nämligen de nya och stolta ägarna av honom. Och jag kunde inte önskat eller fått bättre köpare.

På kvällen åkte jag upp till Rickard och drack öl. Vi var ett helt gäng, som senare traskade iväg till en del av Nydalasjön. Det grillades, dracks öl och (hör på detta) badades. Jag var självklart en av de galna, som slängde mig i hejvilt, inte bara en, inte två, utan flertalet gånger. Jättetrevligt hade vi iaf. Just det ja, höll på att glömma, vi begav oss ner mot stan senare. Jag Ricard, Anna och Danne hamnade på en båt, tack vare Sotarn. Så för att avsluta detta stycket om lördagkvällen, får jag väl passa på att tacka alla som närvarade, Rickard, Fredrik, Marika, Emilia, Stefan, Mia, Johan, Anna. Danne och de tre kompisarna till Stefan.

Nu ska jag återgå här ... plundra Rickards kylskåp på nåt att fylla magen med. Avslutar med en härlig bild, som jag hittade, "beer bath".

Ha en fortsatt trevlig söndag alla glada.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Varför denna taskhet mot mia i lördags? Blir rätt förbannad då jag hör vad ni sysslade mot hon! Skärpning.. om "ni" nu vill behålla era vänner!

Lindsey sa...

Anonym: Jag kan tycka att det är fegt att uttala sig om saker och vara anonym. Våga stå för dina åsikter och visa vem du är ! ! !