söndag 10 maj 2009

Mobilens sista vila

Ni som har följt Rickards blogg, vet vid det här laget alla de problem som uppstått med en utav alla avkommor till Sony Ericsson, nämligen K850i. Saken hör till den att jag är minst lika otursförföljd som Rickard och min avkomma, K770i har inte visat prov på att vara bättre i något avseende än dess nyss nämnda syskon.

Det är ytterst spännande hur min mobil väljer att leva sitt eget liv. Den brukar förvisso nån gång ibland snällt fråga mig innan den utför sina handlingar. Sedan att jag å andra sidan aldrig hinner utföra mitt val, innan mobilen själv bestämt sig, är ju en helt annan femma. Jag känner att glädjen sprudlar inom mig, när jag författat ett långt och utförligt sms till någon och ska precis till att trycka på skicka, då mobilen får för sig att släcka ner skärmen - "Oh svarta mörker", för att därefter starta om. Ett antal svordomar brukar i regel rinna ur min mun då, när jag blir tvungen att skriva om hela mitt nyss så fina sms.

Nu har hörlurarna till denna underbart, vackra skepnad också börjat tralla på sista refrängen. De sitter nätt och jämt ihop. Just det ja, glömde jag berätta att en av min mobils favoritsysselsättningar är att fråga: "Vill du formatera om" och därefter får jag valet att trycka "Ja" eller "Nej". Tro nu inte att jag faktiskt hinner göra detta va, för då har mobilen redan bestämt sig för att formatera sig själv innan jag ens hunnit blinka.

Nu står jag i valet och kvalet över vad min nästkommande mobil blir för något. För jag har helt förberett mig på att min älskvärda K770i inte kommer att leva mycket längre till. Vi kan låta det vara osagt om den kommer att få dödshjälp av undertecknad själv eller om den bestämmer sig för att ta självmord. Återstår att se. Men, ny mobil behöver jag hursomhelst. Och mitt första val, var ju att införskaffa mig en Nokia av någon modell. Men, efter att ha följt livet med Rickard och hans Nokia, så börjar jag tvivla. Så, nu står jag handfallen och vet inte riktigt vad jag ska rikta in mig på.

1 kommentar:

r1ll0.blogspot.com sa...

I valet mellan pest och kolera, så välj Nokia ändå. Att min Nokia inte vill visa thumbnails är ett avsevärt mindre bekymmer än alla de kval min SE utsatt mig för. Det ska fixas till veckan men förmodligen kommer jag få lämna in den.