måndag 18 januari 2010

Till du anonyma kommenterare

Trevligt, du påstår dig alltså vara någon som känner mig så pass väl att du inte ids diskutera ämnet? Vad mig anbelanger, har jag inga RIKTIGA vänner, som skulle vara så jävla fega, att de kommenterar anonymt, klankar ner på mig via en blogg, anklagar mig för djurplågeri och inte ens har råg i ryggen nog att stå för vem DU är. Jag vet vilka mina sanna vänner är, och med de fega kommentarer du lagt, så vill då JAG iaf påstå att du inte tillhör den minoritet av vänner.

(Till övriga läsare: Se det berörda inlägget här)

8 kommentarer:

Anonym sa...

Ska vi tala om att inte stå för sig, du tog snabbt bort bilden. Hursomhelst, jag gjorde en skärmdump som jag bifogade i min anmälan till djurskyddet. Du kan ju bara ringa dem o höra vem som är så elak och inte har råg i ryggen.

Lindsey sa...

Anonym: Tycker du är oeerhört barnslig och så otroligt feg. Har du inget bättre för dig i ditt liv, än att snoka runt i folks bloggar och anmäla eller? Är du nu någon jag "känner", så kläm ur dig vem.

Erika sa...

Är det någon du känner så är det en riktigt falsk jävel.

För sådana man känner och som personen skrev "känner varandra för väl" brukar inte behöva vara anonym utan då står man för sina åsikter.

r1ll0.blogspot.com sa...

Anonym >>> Jag har en sköldpadda hemma, som ibland förekommer i min blogg. Om du vill ta dina höga hästar och galoppera över till den, så kan du ju granska den också då du ändå är igång med att desperat försöka skaffa dig ett liv, genom att lägga dig i andras.

Anonym sa...

...
Det handlar inte om att nåns djur figurerar i bloggen, det har att göra med att man stoppar ner två fiskar som blir upp mot 30 cm i en liten skål med vatten för att det är snyggt eller vad man nu anser sig ha för ursäkt för att förkorta ett djurs liv.

Och att sen ge sig på huruvida jag har ett liv eller inte eller vilken feg o falsk jävel jag skulle vara, istället för att sakligt hålla sig till ämnet som faktiskt var två fiskar i misär. Visar ju bara på nivån hos samtliga kommentatorer.

Anmälan är redan gjord och nu kan du ju göra något åt saken istället för att hänga upp dig över att jag är anonym. Såsom att köpa ett ordentligt akvarium eller göra dig av med fiskarna på lämpligt sätt.

Erika sa...

Jag har svårt att ta någon som inte törs stå för sina åsikter på allvar.
Feg:ja
Falsk:Absolut.
Speciellt om du känner Linda och inte kan delge henne dina åsikter öga mot öga utan måste gömma dig bakom "anonym" och dessutom lämna in en anmälan utan att först som jag skrev. Prata med Linda. Det säger mycket om vilken nivå du håller.
Varför pratade du inte med Linda personligen?

Angående fiskarna så tror jag knappast att de lever i misär.
Det har varit jordbävning i haiti och svergi har inte förbjudit pälsdjursfarmning än.
Det finns större och viktigare saker att änga sin energi åt än att reta upp sig på två fiskar. Men jag tror inte att det är fiskarna du har retat upp dig på...utan du har nog ett horn i sidan till Linda av någon anledning och vill förstöra.
Annars hade du som jag skrev, kunnat prata med henne om att du tycker att det är fel att hålla fiskar på det viset.

r1ll0.blogspot.com sa...

Plus; har nu herrfru Anonym gjort en anmälan med skärmdump, så kan man också på den bilden förmodligen se att det handlar inte om några 30 cm fiskar. Testa tre cm, så är du närmare sanningen, deras skål är väl tilltagen.
Men har man inte större urskiljning än att göra en sådan här anmälan på dessa grunder, så har man förmodligen inget vidare ögonmått heller. Förhoppningsvis får sig djurskyddet, som lär vara upptagna med riktiga djurplågerifrågor, ett lika gott skratt som jag fick. Vi ska värna om djuren och vi ska absolut anmäla djurplågeri, när det föreligger. Inte slösa tid på liknande trams. Fiskarna är vid god vigör och trivs utmärkt där de är. Anonym; låt du din anmälan ligga, det är bara du som gör bort dig.

r1ll0.blogspot.com sa...

Tillägg >>> För att förtydliga så menar jag inte att fiskarna är 3 cm, utan närmare 3 cm än 30 cm, uppskattningsvis ca 5-6 cm. Det säger sig självt att man inte ska ha 30 cm fiskar i en liten glasskål på diskbänken, något de flesta logiskt tänkande människor inklusive Lindsey är väl medvetna om. För att avrunda diskussionen så kanske Lindsey kan avslöja rasen på fiskarna och vilken längd de väntas uppnå, samt vilka åtgärder som väntar om de plötsligt skulle muteras på hennes diskbänk och bli 5 gånger längre helt plötsligt...