tisdag 12 januari 2010

Långpromenad och långsamma pensionärer

Var tänkt att jag skulle käka lunch med Ida idag klockan ett, men som alltid med min otur, så blev det inte av *suckar*. Bestämde mig istället för att ta en härlig långpromenad och på vägen passa på att posta mitt fluvalfilter till någon tjomme nere i Kalmar.

Köpte en luftpump, som bubblar något så in i nordens, trots att jag knipit åt slangen med en klämma. Måste fixa det senare. På vägen hem, från rondellen och till Pilgatan där jag svängar av, så hamnade jag bakom detta (se bild) otroligt långsamma och vingliga pensionärspar. Snacka om att pröva ens tålamod. Och gångvägen var så smal att jag inte tog mig förbi dom heller. Förvisso gulligt att hålla händer, men när de båda går i otakt och de inte klarar av att hålla balansen, för att den ena vinglar och sedan den andra. Tja, de kanske borde prova permobiler?

Inga kommentarer: