fredag 22 januari 2010

Bio och mardrömmar

Igårkväll var jag och Rickard och såg Avatar. Jag tyckte den var helt fantastiskt bra och rekommenderar alla att se den, innan den försvinner från biograferna. Vi såg den i 3D och hade på oss nördiga 3D-glasögon som fick en att se lagomt cool ut. Jag lyckades dock inte hålla mig filmen igenom, utan utgjorde en fin dekoration mitt i filmen, där jag sprang förbi duken för att uppsöka toalett.

I natt hade jag väldigt jobbiga drömmar. Den första handlade om svartsjukedrama och massa hångel. Den andra, som jag turligt nog vaknade upp från, handlade om följande: Jag befann mig på en brits på lassa och hade blivit informerade om att man skulle vara tvungen att göra en biopsi, av någon oförklarlig anledning. Sköterskan förklarade vidare att det skulle göra mycket ont, och att ingen bedövning kunde ges, vilket hon inte heller förklarade. De skulle iaf köra in en lång nåla via svanskotan och upp genom ryggraden. Samtidigt så fick jag vittna till en annan patients behandling. En kille om låg mitt emot och utan bedövning fick stora köttslamsor från sin rygg, bortskurna av en gigantiskt motordriven saxliknande sak.

Jag är som sagt glad att jag vaknade om slapp genomlida mer.

Nu är det dags för dagens första shake och jag kan meddela att jag har nästan gått ner -1kg nu på 1 vecka och 2 dagar. Hoppas att jag får fingrarna ur arslet och kommer igång med styrketräningen också.

Blir en liten tur till stan i eftermiddag för att klippa mig, vilket jag inte gjort sedan i somras 2009. Jag är väldigt sparsam och snål när det gäller sådant, så det blir väl ungefär två gånger per år, som jag unnar mig sådant. Men, nu håller jag på att spara ut till långt hår igen och låter det gå länge mellan gångerna medvetet. Dock vill jag vara fin i håret, för lördagens event.

Inga kommentarer: