torsdag 7 januari 2010

Tandläkarbesök del 1 avklarat

Jag kunde knappt sova i natt, pga den otroliga smärta jag hade i tanden, med hålet i. Hade tid idag klockan 15:20 hos tandläkaren. Innan dess så käkade jag pizza med Rickard och hans farsa, men jag fick i mig knappt halva. Bara för att det gjorde så
otroligt ont att tugga. Som tur var, fick jag dels komma in 30 min innan utsatt tid och dels laga det hålet i vars tand jag hade ont. Hålet var mycket djupare än tandläkaren trott från början. Ända ner i roten var hålet och jag fick bedövning för att det inte skulle kännas, när han borrade.

Just nu håller jag på att hungrar ihjäl, och jag väntar otåligt på att bedövningen ska släppa. För tillfället är jag helt bortdomnad i halva tungan och hela vänstersidan insida kinden.

Är det så att jag har lika ont fortfarande fram till måndag (då jag ska laga ytterligare ett hål) så kommer tandläkaren att dra bort tanden, då det är en visdomstand och egentligen inte gör någon nytta där.

Nu ska jag rulla tummarna, tills den här förbannade bedövningen släpper, så att jag får äta.

2 kommentarer:

Erika sa...

Att han inte drog bort tanden på en gång när det var en visdomstand.
Min tandläkare ryckte ut mina på en gång när han såg att det var på väg att bli hål i dem.

Önblad sa...

Var det en visdomstand du hade hål i? Varför drog tandläkaren inte ut den med en gång då? Det bruka dom ju göra... hmmm.