måndag 4 januari 2010

2009 års tillbakablickar

Januari

Min laptop bestämde sig för att pensionera sig i och med ett litet missöde med ett glas vatten. "J" blev förflyttad till Skogomeanstalten. Och jag och Rickard introducerade oss själva in i WoW-världens mystiska skådespel. Jag braverade januarimånad med att slå nytt personligt rekord i Wii-bowling med hela 267 poäng. Grädden på moset under januarimånad är helt klart nyheten om att det blir en comeback för Foppa i Modo.


Februari

Träningen var på högväxel varvat med ihärdigt bråkande på kvinnokliniken och Öviks Energi bland andra. Jag skaffade en av de skummaste frisyren jag nog antagligen nånsin har haft och kommer ha. Bush Baby fångade mitt hjärta och den hamnade även hos mig, som en fin present från Rickard. Foppa gör imponerande comeback i Modo, med en seger 4-1 mot SAIK. Jag fick dricka öl ensam med "Gösta" eftersom mina gäster inte behagade hålla sig vakna. Vidare så hamnade jag även på akuten, vilket i sedvanlig ordning slutade med att jag blev hemskickad med piller jag inte tål. Min älskade hund Fellini flyttade tillbaks till mig igen efter att ha bott hos päronen under en längre tid.


Mars

Detta var nog överlag en ganska så händelselös månad. Träningen fortsatte och festerna löste av varann. Jag skapade liv i en ny WoW-karaktär, Kylela, en Night Elf Rogue och inga byxor fick hon heller. Musklerna växte, till skillnad från nu, då det mest är fettet som växer =P. Tony och Frank gjorde en visit i Umeå, så jag slet med Rickard på en AW med grabbarna grus till Bishops. Trevligt hade vi. Efter en tripp till Sollefteå, så glömde jag Fellinis tygbur, så blev att jaga rätt på den. Jag och Rickard var och spanade på utemöblar till hans balkong och därefter åtnjöt vi en sushimiddag hos Sagami.


April

Lyckades lura några stycken, att jag skulle köpa en Russkiy Toy. Jag och Fredde var på Bishops och jag blev störd av något slusk. Hade en jättekrafti endoattack hos Rickard. Jag fick besked om att jag fått provis hos Uniflex. Sushi och Wrestlemania 25 hos Rickard. Jag och Fredde festade hos mig och drog därefter upp och drog därefter upp till Rickard. Första riktiga vårsolen tittade fram och jag satte mig på torget en stund. Jag fick skriva på anställningsavtal hos Uniflex. Rickard fyllde år, en dag jag helst vill glömma, förmodligen en av de mest katastrofala för egen del. Firade Valborg i sällis med Therése uppe på lassa.


Maj


Fick återigen ny frisyr. Nyhet att "Undertaker" skulle komma att bli borta från WWE på obestämd tid. Jag och Rickard tog en helkväll med AW och Wolverine på bio. Vi förfrös oss även någon kväll denna månad, under ett besök på Olles, för att plåga oss med hockey. Ölen hemma hos Rickard var betydligt trevligare. Min "älskade" SOE K770i gick tog sina vingar och flög till himlen. Det var avslutningsfest med fd arb.kollegorna, för att fira att våran utbildning var klar och att vi äntligen kunde börja jobba som nyutsprungna rosor. Första arbestdagen ägde således även rum under denna månad. Öl på Sjöbris. En ledsam månad var detta även, i och med att jag skildes från Fellini, som fick ett nytt hem.


Juni

Spotify fick en plats i mitt medvetande och i min dator. Inflyttningsfest i Tullkammaren och med fd arb.kollegorna. vågar jag säga det? Ny frisyr igen, även denna månad. Vi hade dresscode på jobbet, vilket resulterade i att jag tvingade på mig själv en gräsligt rosa klänning, som jag gjorde på högstadiet. Jag fick en tidig födelsedagspresent av Rickard, nämligen "The Sims 3". Midsommar har även visat sitt nylle, då jag tacknämligt jobbade, vilket gav klirr i kassan =O). Öppnade bloggen för allmänheten igen, efter att ha haft den dold, av förklarliga skäl. Jag och Rickard gjorde ett besök till Wheels följt av fest uppe hos honom.


Juli

Firade födelsedagshelgen hos Rickard med massa Strawberry Daquiris och en tripp till "Trägårn". Erika gjorde ett besök hos mig med, vilket var uppskattat =O). Päronen var här och hälsade på ett gäng dagar med. Hade ett tungt 10-dagarspass på jobbet. Rickard hade FMF-premiär hos sig. Riktigt lyckat.


Augusti

Ultra visade återigen på sin brist i att leverera service. Fest hos Rickard i sedvanlig ordning, där Mias rumpa blev i fokus. Hade en mindre fettma- och snart-är-sommaren-slut-ångest. Jag och Rickard gjorde en utflykt ner till Birsta och IKEA och på kvällen blev det öl, samtidigt som vi försökte komma överrens med skrivbordet Mikael. Modo tog en vinst i premiärmatchen för säsongen.


September

En månad i konstens tecken. Blev mycket blyertstecknande och jag var verkligen på topp där ett tag. Hade funderingar över varför träden i parken såg ut som broccoli och inget har gett mig svaret än. Jag blev kär på nytt i ett stiligt åk uppe vid Mariehems C. Under Septembermånaden kom jag även till insikt med mitt Blitzberoende =P. Det har dock lugnat sig en aningens nu ;O).


Oktober

Oktober var en månad med mycket smärtor där sjukdomarna gjordes sig väldigt påminda. Jag hamnade på lassa och blev i samma veva varslad från jobbet. Så, ingen bra månad med andra ord. O övrigt blev det en liten snabb utgång med Tony och Frank som var på återbesök igen. Köpte en ny sorts likör och försökte hålla mig i schack för att inte hänga en snorunge upp och ned inne på H&M.Hållit på att starta en smärre eldsvåda i lgh.


November

Allhelgonafest hos Rickard. Gjorde ett försök till att starta en till blogg, men den gick inget vidare, så la ner den. Var även i Sollefteå en vända, för att fira pappa. Det hann även vara Fredag den 13:e och jag hade en rad oturshändelser, som alltid med mig. Foppa gör ny entré när Modo mötte Brynäs. Julpyntet kom på plats och jag höll åter igen på att lyckas tända eld i lgh. Största minnet från denna månaden är helt klart mitt och Rickards besök på Betnér. En helt klar höjdare.


December

Årets sista månad och massor hände. En mestadels jobbig månad. En släkting gick bort och det var årsdagen sedan mormor gick bort. Träffade gamla arb.kollegor i Stockholm och försökte överleva min då bensinosande lgh. Lucia ägnades hos Rickard med soffmys, öl och trevligt sällskap och jag tände inte eld på något denna månad. Påbörjade min nya medicin, som visade sig mest vara skit. Julfirande med familjen i Sollefteå. Nyårsfirandet, som blev en jättehit, firades på Plaza, med Rickard och därefter dök några andra upp. Dagarna efter spenderades hos Rickard med jullappsbyte och massa film och gosaker.


Slutord:

Det har varit ett år, som för min del gått mestadels i sorgens tecken. Jag hoppas på ett bättre 2010, där kärlek, hälsa och ekonomin får sig en skjuts i positiv riktning.

2 kommentarer:

Erika sa...

Jag gillar verkligen den rosa klänningen. När jag kommer upp nästa gång och om vi ska ut på stan får du ha på dig den =p
Kul att läsa om ditt år.
Jag håller tummarna för att 2010 blir ditt år!

Kramis!

Lindsey sa...

Erika: Tror du ska få den där klänningen, eftersom du verkar gilla den ;O). Finns ju dock risk att den blir väldigt kort kort på dig, men om du amputerar ner en bit att dina ben så kanske ;O).