måndag 28 december 2009

Sammanfattning av julhelgen

Julen har löpt på förvånansvärt fort. Jag kom till Sollefteå på söndagkväll för en vecka sedan. Träffade Ida under tisdagen och käkade en enormt god Tacobuffé på Westerlunds Bageri. jo, de har mat också =O).

På onsdagnatt kom F, S och E-S från Sthlm och det blev lite småprat och nattmackor. Jag var ärligt talat jättetrött, men lyckades hålla mig upprätt, utan att ramla i golvet.

Julafton började med härlig jullunch, följt att kakor och Kalles Jul. Därefter var det julklappsutdelning och i år så förärades pappa med uppgiften att agera Jultomte =O).

Under Juldagen så tog jag en snabbfika nere på stan med Patrik och därefter blev det att traska till päronen igen. Hände inte mycket den dagen, ärligt talat.

Annandagen löpte på relativt fort och på kvällen tog jag bussen till Övik för att träffa bästaste Erika. Vi drack te och bytte julklappar. Jag fick massa smått och gott av henne; läppbalsam, läppglans, handkräm, vänskapsbok, morgonpeppningskort, godis, mascara och te. Jättebra julklappar, särskilt teet, eftersom jag är galen i te =O). Tack så mycket gumman.

Jag kom till Umeås busstation runt 12:45 och möttes upp av Rickard =O). Vi tog buss upp till honom, och han var så go och gjorde en jultallrik till mig. Min mage vrålade av hunger, nämligen och jultallriken satt fin fint i min mage. Därefter blev det i sedvanlig ordning wwe och några glas vin till det. Toppenkväll, som alltid, med andra ord ;O).

Tog bussen ner idag med Rickard, packade upp väskan hemma hos mig, slängde in lite tvätt och begav mig på stan för att lämna in ett par jeans (jag fick i julis av päronen - jag valde ut dom på New Yorker) och en klänning (som jag ska ha på Nyårsafton) för uppfållning.

I skrivandets stund har det blivit dags att stänga ner datorn, krypa ner i min renbäddade säng och läsa lite i "Jack the Ripper".

För övrigt så längtar jag enormt till Nyårsfirandet, som i år går av stapeln på Plaza, med bästa tänkbara utsikt och sällskap.

Inga kommentarer: