torsdag 20 december 2007

One day left

Övik är, har varit och kommer alltid vara stan som ligger mig närmast hjärtat. Det var här jag träffade den finaste vän, någon nånsin kunnat önska. Tror inte jag behöver nämna nåra namn, men Erika, du vet. Älskar dig mest av allt. Nu e det inte länge kvar.

Min underbara pappa har bilat ner i sin Skoda från Sollefteå till Stockholm. Detta för att hjälpa mig att köra upp hela flyttlasset. Fredrik, min storebror var här ikväll tillsammans med pappa och bar kartonger och säckar ner till det lilla och gulliga släpet, som pappa målat blå. Allt fick plats, som tur var.

Var över till granntjejen i 93:an och blev bjuden på en kopp te. Vi satt och snackade hund ett bra tag. Sedan va jag ut me Fellini en snabbis, så att han fick kissa. Han hade nog önskat en längre promenad, stackarn.

En dag kvar på jobbet nu och det e med blandade känslor jag kommer lämna The Phonehouse och alla kollegorna. Det e en otroligt skön känsla, och lättnad att komma hem igen till lilla Övik. Men, saknade kommer definitivt vara enorm efter de som gjort min tid på Phonehouse, värd att gå till varje morgon.

Pontus, gick i förrgår och tomrummet är uppenbart. Har aldrig haft en finare vän och kollega somdig. Vi har haft så otroligt många roliga stunder. Tack för tiden som jag haft privilegiet att dela med dig. Bussturerna och resorna me Saltsjöbanan har varit gyllene stunder.

Serdar, min teamleader och högra hand. Vi e lika på många sätt och tror att det e därför som vi funkat så otroligt bra ihop. Att aldrig låta något nederlag bli en motgång stämmer väl bra på oss, eller hur? Du har verkligen varit en mentor och superb. teamleader. Tack för den tid som jag fått äran att haft dig som min teamleader.

Hasan, du ska veta att det värmde verkligen i mitt hjärta, när du sa att jag var den du kommer att sakna mest på jobbet. Du har förgyllt dagarna med din humor, dina skämt och alltid förstående sinne. Tack för all hjälp du bistått med, råd vid lägenhetsköp, med Fille m.m. Listan kan göras lång. Sköt om dig killen.

Bilal, va vore jobbet utan en sådan glädjespridare som du, med alla dina galna teorier å skämt. Jag tror du klarar webbsales galant, efter mig ... även om det blir tufft att bestiga tronen efter en sån vinnare som mig ;O). Å du, jag e fortfarande impad att du lyckades klämma i dig 450gr hamburgare idag. Vi hörs.

Johan, vem ska nu hålla koll så att du inte försover dig, nu när jag försvinner ;O). Se till å hitta dig en puma som kan hålla ordning på dig ... å lycka till me hockeyn. Du vet ju som jag att Modo regerar.

Josephina, min älskade gumma. Jan önskar dig all lycka me bebben å sambon. Lovar å komma ner å hälsa på. Kommer sakna dig massor .... Pussen på dig


Kvällens text (To a special someone):

We're like Romeo and Juliet. Fact leaves fate to find us.
Like the tallest mountain on the widest sea.
Nothing's big enough to hide us.I just touch the heavens.
And I don't wanna go to sleep. Cuz' you are like a dream.
For every night I see you there. And I swear you are the answer
You're an angel

Inga kommentarer: