onsdag 26 december 2007

Julmat, julmat och åter julmat

Att jag har ångest över all julmat som man proppat i sig, e väl inte svårt å förstå. Känner att magen står ut typ hela tin. Mår inte alls bra *suckar*. Hjälper knappast när man har en sån morsa, som min, som gnäller att man äter för lite, har aneroxi osv, bara för att man lagt om kosten lite. Så, nu har man äte av allt å lite till från julbordet å av fikat, bara för å gö morsan nöjjd. Istället känner man sig spyfärdig, uppsvälld å däst hela tin. Så, känns jäääääkligt trist att all min motion å diet som jag hålle på me sen typ augusti känns nu som bortblåst *suckar*. MÅSTE flytta till efter Nyår. Komma verkligen inte palla bo här me.

Har ont i ögonen nu, för de e nå fel på brorsans lappis, trots att sladden sitter i väggen. Ser knappt skärmen ...

Har prata me min gulle-gulle-snuttis-super-gose-vännen .... ERIKA. Ringde å terrade henne ida igen. Börjar undra om hon snart säger att hon INTE äter, när jag ringer, bara för att jag inte ska bli lessen *flinar*. För, jag lyckas ju som bekant ALLTID ringa mitt upp i maten.

Fick en trevligt sms från en ännu trevligare person idag. Eller egentligen fick jag två sms, men det senare värmen mer, för då hade jag nåt å titta på me ... *ler sött*.

Idag vart ne tvp powerwalks. En på morronen, å en på knällen, uppför genom skogen å ner igen. Har inte äte så mycket ikväll, för jag mår verkligen inte bra.

Imorrn ska jag träffa en gammal klasskompis, sedan mellanstadiet. Ska bli kul. Vi har inte setts i princip sedan vi gick Komvux tillsammans, å det va när vi var 19 år ... ett tag sen ... *räknar*. Herre jistanes ... 8 år sen ... =P. Nu ska jag ner å va lite social igen ...

Puss å kram på er alla ....

Inga kommentarer: