tisdag 18 december 2007

Fellini hemma

Jag fick hämta Fellini idag hos Albano Regiondjursjukhus. Fick smita tre timmar tidigare från jobbet och måste ta ut sjuktid för det. Fellini mår prima, men det blir 5 minuters kissprommisar om 4-5 gånger per dag. Han ska vara i princip still under de närmaste 2 månaderna. Sedan ska han gå på metacam och få massage varje dag. Efter 1 månad, kan man kolla om det behövs vidare rehabilitering. Men, då dom konstaterat att Fellini har Artros, kommer han aldrig bli återställd och han kommer gradvis bli sämre. Sen e det från individ till individ hur fort eller långsamt Artrosen fortskrider. Mitt hjärtegull.

När jag skulle åka med tbanan från Mörby Centrum till Gamla Stan, så funkade självklart inte hissen. Inte heller rulltrappan. Så, stackars Fellini fick gå hela långa rulltrappan ner, å han som ju absolut inte får göra sånt *suckar*. Kan man ha mer tur.

Hemma i Rågsved så skulle vi åka hiss igen, ner till gatuplanet. Där funkade hissen som tur var, men då jag stod och tryckte på HIT-knappen, så kom en invandrarkvinna me barnvagn. Hon började frenetiskt att trycka på HIT-knappen. Det lilla kruxet va ju att hon tryckte som en idiot me sitt finger på MITT finger ... som jag hade där på knappen me. Säga va man vill, även om man inte e rasist. Men, invandrare här ... *suck alltså*. Sen tyckte hon att jag inte skulle åka hiss, utan vänta tills hon åkt ner. Glöm det du kärring.

Hittade lite roliga betydelser om min namn:

Linda
This name could be derived from several sources. It could be from Spanish linda meaning "beautiful"; it could be a short form of BELINDA or MELINDA; or it could be a short form of Germanic names ending with the element linde meaning "soft, tender".

Xhosa of S. Africa name meaning "wait."...

Betyder berömd och beundrad

Tja, va säger man? Fin flicka har fina namn ... ;O).

Dags för en utmaning såhär i juletid

Om du blev tillsagd å köpa presenter NU till några utvalda personer. Säg till vem, vad och varför. Obs. De som står att jag köpt till e fiktiva exempel. De andra e hypotetiskt OM ....

1. En vän
Svar: Erika, No answer will be revealed here. Hemlis hemlis ... =P.

2. En familjemedlem
Svar: Fredrik, Ingen aning. Han e jättesvar. Men, antar att det skulle bli nåt spel till hans nya PS3:a

3. En hjärtevän
Svar: "R," En korg med massa små saker som symboliserar honom;
*en flaska rött - för ju mer man får desto mer tycker man om och det passar till alla tillfällen,
*skumhjärtan med chokladöverdrag - man vet att under chokladen döljer sig something more delicious
*ett stort mjukishjärta - för han har verkligen ett hjärta av guld
*en egenskriven dikt - säger sig självt
*bonusklapp - webcam .... ;O).

4. En arbetskollega
Svar: Pontus, Lacoste Pour Homme, Julchoklad i strut och ett julkort. Det fick han idag, för att det var hans sista dag på jobbet och han e den finaste killkompis jag nånsin haft. Kommer sakna honom grymt mycket.

Jag utmanar carina, johanna, lina och erika. Nån annan som känner sig manad?

Kvällens ord:

"if you want a girl that is here to stay swearing she's forever true I'll never walk away I'll never give up on you And if you want a love that will save the day no matter what you're going trough I'll never walk away I'll never walk out on you"

Tack å hej, å gonatt

Inga kommentarer: