torsdag 18 december 2008

He Varde Ljus ... Icke

Jag blev för väldigt många veckor sedan lovad av min hyresvärd att få upp en ny elarmatur ovanför diskbänken, då den som i dagsläget sitter där, eller snarare hänger, som en slak impotent penis, inte gör mycket nytta. Igår först, efter att jag påmint hyresvärden (vilket gjordes för 1½ vecka sen) plingade någon på, som kallade sig elektriker och skulle sätta upp en betydligt nyare och virilare diskbänkslampa. Det enda den sk elektrikern lämnade efter sig var en temporärt ickefungerade micro och diskbänklampan, ståendes vid min säng. Detta med lovorden om att en "riktig" elektriker skulle visa sitt fula nylle här under eftermiddagen. Såg inte den minsta tillstymmelse till elektrikter här.

Här under tidig morgon, när jag ligger och sussar som bäst, så plingar det på dörren, OFCOURSE - WHY NOT NOW. Det e den "riktiga" elektriktern, men innan jag fått in det i mitt medvetande att det e dörrklockan som plingar och inte i min skalle ... som det ju gör emellanåt med, så hann elektrikern ta sina juveler (verktygen alltså) och åka härifrån ... Så, nu ska jag vaken och irriterad som jag är, slänga mig i duschen ... Ang. plingande ljud i skallen, kan förklaras med för mycket alkoholsubstans i kroppen, intag av mystiska piller eller helt enkelt att jag e knasig i bollen =P ... but what's new with that. I need a beer, please ...

Inga kommentarer: