torsdag 18 februari 2010

T som i tandvärk

För en tid sedan så lagade jag två hål hos min tandläkare. Den ena tanden hade ett hål, som var så stort och djupt att det gick ända ner i roten. Denna tanden har jag nu haft problem med ungefär en vecka efter tandläkarbesöket och fram till nu. Jag har haft en ilande och stickande i tanden, när jag kommit åt med tungan eller tuggat mat där. Plus att det varit beskt och illasmakande. Jag fick träffa tandläkaren förra veckan och då kunde han inte hitta något fel på tanden. Han trodde således att det berodde på att mat fastnade MELLAN den tanden och den bredvid, så jag skulle använda tandtråd. Detta tvivlar jag starkt på att det beror på. Smärtan har nu bara eskalerat mer och mer för varje dag och nu har jag konstant ont. Det bultar mer och känns som att tanden ska lossna. Det bär mig dock emot att gå till tandläkaren igen, dels för att jag gillar inte tandläkaren och dels för att jag är orolig för själva momentet att dra ut tanden och hur ont jag kommer ha efteråt, då bedövningen släppt. Denna tand är nämligen ingen lätt tand att dra ut, enligt tandläkaren själv. Då min tand sitter fast i hela fem rötter *suckar och stönar*. Lite moraliskt pepptalking någon?

Inga kommentarer: