torsdag 18 februari 2010

Klädesinvestering

Jag gjorde ett riktigt storfynd i måndags, då jag traskade runt på stan. Något jag alltid är i behov av, men har väldigt svårt att hitta, är jeans. Detta, då jag dels är väldigt kräsen och dels har lite "knepiga" ben, som gör att fåtalet byxor verkligen sitter snyggt på mig. Det var en ren tur att jag fick för mig att gå in hos "Nicole" och spana lite. De hade REA där och jag snubblade genast över de två par byxor, som ni ser på bild. Riktigt fynd, om jag får säga själv. De gick på 150:-/par och de hade kostat 799:-/par. Det är vad jag kallar att fynda. De översta byxorna gör sig dock inte rättvisa på bild. Blixten från min mobil, gjorde att byxorna ser jätteljusa och blåa ut. De är egentligen mycket mörkare i verkligheten.

Idag har jag förövrigt varit hos Synsam, för femte gången i rad. Det har varit jäkligt jobbigt, men enligt optikerna som jag besökt, så vill de inte skriva ut nya linser till mig, förrän mina ögon varit helt läkta. Nu är det så äntligen det, så nya linser är beställda och beräknas dyka upp om 1 vecka. Dock beställdes bara ett par, då optikern ville se hur mina ögon anpassade sig efter dessa linser, som tydligen ska vara bättre och billigare, än de jag haft tidigare. Det bådar inte gott att optikern sa: "Du betalar för dina besök när du hämtar linserna". Tycker det borde vara på deras bekostnad, som jag tvingats dit fem gånger *suckar*.

Har även varit hos banken och försök se ut som jag förstod ALLT dom sa där. Kom därifrån 1½ timma senare och jag känner mig fortfarande ganska nollställd. Sist så var jag in hos "Ingrids" och investerade i några nya bh:ar. Finns sällan snygga eller i min storlek att köpa hos tex HM och Lindex. Man ska tydligen vara plattbröstad, för att kunna köpa bh:ar där. Tanten som hjälpte mig hade då ingen vidare smak, enligt mig. Hon försökte kränga på mig en läskigt knallneonrosa bh, som det rakt gjorde ont i ögona att titta på. Hon plockade även fram en snorgrön, som inte var mycket bättre den och till sist en svart med massa små rosa, vida och röda blommor på. De gick fetbort alla. Blev svarta och vita bh:ar, helt enligt min smak.

4 kommentarer:

emily sa...

åh jeans är en sådan sak som jag också alltid är i behov av men aldrig hitta fina ELLER inte orkar pröva när ja väl hittar haha ;) fin du hitta iaf!

kramar

emily sa...

vad roligt att du tyckte om den :) detsamma! självlart stårt jag mer än gärna med där :)

kram

Erika sa...

Fina fynd !

Jag har inte testat den än. Tänkte göra det ikväll men nu är jag för trött för det.
Vill inte riskera att sikta fel ;)

Erika sa...

Testade razor nu ikväll och jag håller med dig.
Inte vidare bra.