söndag 21 februari 2010

Nu håller jag på sådär igen

Har försökt att skingra mina tankar ikväll, genom att spela onlinespel. Det funkar för stunden, men min hjärna leker med mig. Den kan inte koppla bort allt det där som tynger mig, hur mycket jag än försöker fokusera på annat. Jag är trött och ögonlocken känns så tunga, men det till trots, kan jag inte förmå mig att somna. Det är en ond cirkel, som jag fastnat i och jag lyckas varken ta mig ur eller få cirkeln att snurra åt mitt håll. Jag ser på det förflutna, nuet och framtiden, men det gör mig bara mer förvirrad. Jag vet att jag är för feg att själv ledsaga mig rätt mot framtiden, därför kryper jag in i mitt skal och låter ödet än en gång bestämma om jag ska gå ur detta som vinnare eller förlorare.

1 kommentar:

Lisa sa...

Åh. Åh. Vet precis hur det kan kännas ibland. Liksom jag tänker att jag ska ta tag i livet och liksom ta tag i mig själv och det gör ont i mig. När jag ska sova kommer de där alla onda tankarna upp och det kan ta timmar innan jag somnar. Jag vet att jag borde göra något åt det, men det är inte så varje natt. Men det är jobbigt när det gör ont i en men som tur är så går det alltid över.

Svar: Kylan är förjävlig. Är 22 grader här nu och på onsdag skulle det tydligen bli 26 grader hoppas det inte stämmer och det är ju kallt i hela sverige nu, helt sjukt kallt, nere i Skene där min pojke bor är det 20 minus just nu. Usch. Jag vill bara ha vår nu! :)

Kram på dig och kul att du hittat till min blogg :)