torsdag 4 februari 2010

Natten från helvetet

Centrera

Det här kommer att låta som ett riktigt gnällinlägg, men det skiter jag i. Det är min blogg och jag skriver vad fan jag vill här.

Näshelvetet har krånglat värre än nånsin denna vecka. Lyckades tillslut somna ca 03:45. Det höll ungefär till 05:30, då grannens jävla hund först började gny, vilket ökade i pip och små voff och tillslut eskalerade i skrik, ylningar och gälla skall. Hundjäveln blev iaf tyst relativt fort och jag lyckades på något vänster somna om, fram till 06:30. Då började hyresvärden återigen att sopa i förbannelse härutanför. Va fan håller dom på med. Snart har dom sopat bort stenplattorna och nej, dom behöver för i helvete inte dunka sopen i min ytterdörr och skaka på min matta varenda jävla dag.

Suckar, när detta var gjort, så tänkte jag, jaja, några timmars sömn till, eftersom jag skulle upp 09:15 och hinna göra mig iordning för mitt gruvsamma tandläkarbesök 10:15. Men, så roligt skulle jag inte ha det. För 08:08 ringer tandsköterskan och meddelar att min tandläkare är hemma och VAB:ar. Jahapp, så då måste jag gå och ha ångest och dra ut på besöket ända till måndag istället *suckar ännu mer*.

Ok, bra iaf, för nu kanske jag kan ta igenom den förlorade nattsömnen. Nej då, det höll till 08:50, då storebror får för sig att ringa. Och som vanligt ringer han alltid om, trots att man trycker upptaget. Fick skicka ett sms och meddela att jag faktiskt sov och frågade om det var något viktigt. Tror ni det? Nej då. För i helvete *suckar och stönar*.

Lugnt därefter fram till 09:57 då Synsam prompt måste skicka ut ett kom-ihåg-sms att jag ska dit imorgon kl.11:00 för att förmodligen få linser, som min optiker beställt. Detta, trots att gubbjäveln inte ens vet vad han ska beställa för styrka. What's the fucking problem with you people ?!?

För att avsluta detta gnällinlägg kommer här några punkter på saker som irriterar mig.
  • De som i butiker och på bolaget, tror att varukorgen förflyttar sig själv från den lilla hylla man lastar av varorna på, ner på golvet. Och man måste flytta på korgen själv.
  • Kärringar som går i absolut snigelfart och ockuperar med hela deras bredd om 3-4 pensionärer, gångbanan.
  • De som pratar jättehögt i mobil så att hela bussens passagerare hör vartenda ord. Det verkar främst vara bland invandrarkvinnor, av någon jävla anledning.
  • De som ringer eller sms:ar tidigt på morgonen, tidig helg eller på annan obekväm tid, trots att de vet att man är arbetslös och sover. Och de har inget vettigt att framföra och vill bara fylleprata eller prata i allmänhet.
Tack för mig och på återseende. Torsdagstune kommer under dagen.

4 kommentarer:

r1ll0.blogspot.com sa...

Skönt att få gnälla av sig? :)
Seriöst; lär dig stänga av mobiltelefonen nattetid, det gör jag, SMS kan man hur som helst läsa då man slår på den och de som ringer och vill nogt viktigt kan lämna ett meddelande på mobilsvar.
Den enda telefonen jag ibland glömmer att stänga av är hemtelefonen, så därför lämnar jag sällan ut det numret.
Miljonlotteriet har tydligen snokat reda på det ändå för de väckte mig just ur en skön powernap, men förutom det så får jag vara relativt ostörd...

Lindsey sa...

Rickard: Jaja, jag kan stänga av mobilen helt. Men, det spelar eg ingen större roll, för jag har fortfarande grannen till vänster med hundjäveln, grannen ovanpå med sina gympapass och hyresvärdens ihärdiga skottande och sopande.

Roger Nilsson sa...

Prata med dina grannar kanske skulle kunna vara en lösning?

Om inte...

Öronproppar alt. peltorlurar?
Båda om det är riktigt illa. Köp en skylt där du varnar för minfält och ställ den på dörrmattan utanför dörren så kanske värden tänker till lite innan han dunkar på med sopen?

O du förresten Linda, gör du aldrig något som irriterar nån annan?

Lindsey sa...

Roger: Tack för tipsen, prata med grannarna har jag provat tidigare, utan resultat. Även pratat med hyresvärden tidigare, utan resultat det också. Så öronproppar får det blir =P. Jag gör garanterat saker som irriterar andra, men då får dom väl komma och säga det då. Fast, folk har en tendens till att vara falska, låtsas vara trevliga och gå och snacka skit istället =O).

Tack för besöket och välkommen åter.